söndag 15 maj 2011

Grenna museum 30 april - 12 juni 2011

Några bilder från min utställning på Grenna museum

 När hängningen var klar gick jag runt med Sara som jobbar på museet för att berätta lite för henne om vad jag tänkt och vilka material och tekniker jag arbetat med. Bilderna som syns här har jag gjort till utställningen på
Grenna museum och inspirerats av Andréexpeditionen och deras öde.

Lokalen är inte helt lätt att hänga konsten i men jag tyckte att det blev bra. Morgan gjorde det mesta... Särskilt nöjd blev jag när jag kom på att vi kunde hänga porträtten på väggen bakom själva utställningslokalen. Den väggen går längs en halvöppen passage till museet och blev nu en utvidgad del av utställningen.


Grenna museum har en stor samling av föremål från Andrées expedition 1897. Han, Strindberg och Fränkel gav sig då iväg för att utforska nordpolen med luftballong. Tyckte därför att det passade att välja ut de självporträtt jag gjort som tittar uppåt

....och så var det dags för vernissage med visning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar